close-ups

“Samenwerken aan een feestje”

Bison bestaat 80 jaar en introduceerde in die tijd veel innovaties. Op de lauweren rusten is er echter niet bij. Want de tijden veranderen en het verandertempo wordt steeds hoger. Dus innoveert de fabrikant er lustig op los en zoekt hij nieuwe manieren van samenwerking en communicatie. “Aansluiting houden bij de consument en hem enthousiast maken voor de klus. Da’s toch het mooiste?”

Hubo-concept slaat aan bij ondernemers

De nieuwe Hubo. Dat is ‘maximaal lokaal aanwezig zijn’ en ‘het verkopen van totaaloplossingen om klussers te ontlasten’. Die kracht was eigenlijk een soort van verborgen parel. Al die jaren waren de ondernemers van de verschillende Hubo’s – én Multimates – een bekend gezicht in hun gemeenschap. Wilden mensen technisch advies, hadden ze hulp nodig of wilden ze gewoon nieuwe sloten bestellen bij een bekende, dan gingen ze naar de Hubo. Op die kracht besloot DGN een nieuw Hubo-concept te bouwen en dat bevalt de ondernemers heel goed.

Online kansen voor merk én dealer

“In de winkel is altijd strijd om schapruimte, de wanden zijn niet van elastiek. Online heb je de mogelijkheid om meer producten te laten zien. Dat biedt extra verkoopkansen, het enige dat je nodig hebt is een koppeling tussen de website van het merk en de dealer. Wij zorgen met slimme koppelingen dat bezoekers van een merkenwebsite direct het geselecteerde product bij een dealer kunnen kopen, online en offline. Dat geeft kansen voor zowel het merk als de wederverkoper.”

"In het service-segment kun je het verschil maken"

Sinds Maxeda besloot de stekker uit te Formido-formule trekken, beraden de franchisenemers zich op hun toekomst. Praxis worden? Of overstappen naar een andere organisatie? Het droomhuwelijk tussen DGN en Formido is al langer van de baan, maar hoe hangt de DGN-vlag er nu bij voor Formido-ondernemers? Is de club stabiel? Past Hubo wel? Is de formule schaalbaar? Blijft het wel een bouwmarkt? Hoe zit het met de marketing, met e-commerce, met schappenplannen? Hoe ziet de exploitatie eruit en is een overstap betaalbaar?

Betonlook vloeren voor de handige doe-het-zelver

Om aan de groeiende vraag naar betonlook vloeren te kunnen voldoen, maakt Forbo Eurocol deze vloeren met FloorDesign bereikbaar voor de particuliere klusser. Deze decoratieve, slijtvaste en unieke vloeivloeren zijn vanaf eind vorig jaar verkrijgbaar in bouwmarkten. Het is een zorgvuldig afgestemd kwaliteitsconcept dat gemakkelijk toe te passen is door de ervaren klusser. Bovendien biedt het extra verkoopkansen voor de retail.

Nieuwe oplossingen tegen vochtproblemen

Aquaplan biedt kwalitatieve producten voor het verbeteren en beschermen van huis en tuin. Vochtproblemen, dakbedekking en isolatie zijn de belangrijkste productgroepen voor het bedrijf dat deel uitmaakt van de Canadese IKO-group. Dankzij de introductie van drie nieuwe producten wordt het voor doe-het-zelvers makkelijker om muren nog beter bestand tegen vocht te maken.

“We realiseerden een miljoenenbereik. Op een nieuwe manier.”

Klussen: we leven er allemaal van. Maar hoe bereik je de nieuwe doelgroep? Hoe zorg je dat de jeugd en jongeren tussen de 18 en 35 enthousiast raken voor klussen en klusproducten? In ieder geval niet met de traditionele kanalen”, dat weet Bisons Country Director Frank Heus zeker. De fabrikant van lijmen en kitten koos in 2017 een nieuwe koers en scoorde een miljoenenbereik. Daarmee kreeg Bison zijn producten top of mind en wist de fabrikant zijn marktaandeel te vergroten en nieuwe gebruikers aan te boren. En dat smaakt naar meer.

Pagina's

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief