Inkoop en e-commerce voor Bauhaus

Inkoop en e-commerce voor Bauhaus

De directie van Bauhaus Nederland zalper 1 januari zijn management versterken. Alex Scherff - thans inkoper – wordt eindverantwoordelijk voor de inkoop en Max Bierlee moet als hoofd e-commerce de Bauhaus-webshop neerzetten.

Scherff wordt eindverantwoordelijk voor het inkoopbeleid van Bauhaus in Nederland. Hij zal de strategie voor assortiment en prijs bepalen en bewaken, evenals de vertaling van het inkoopbeleid naar de presentatie en verkoop, zowel in de vestigingen als online. “Bauhaus Nederland heeft een sterke organisatie achter zich staan, met 275 vestigingen verspreid over 19 landen, waardoor wij inkoopkracht kunnen bundelen. Bovendien hebben we de vrijheid om de samenstelling van ons assortiment specifiek af te stemmen op de lokale, Nederlandse markt. Die combinatie is uniek in Nederland. De diversiteit en grote direct beschikbare volumes zie je nergens anders en de laagsteprijsgarantie houdt ons elke dag scherp”, aldus Scherff.

E-commerce
Het komende jaar wordt voor Bauhaus het jaar van de E-commerce. Bauhaus krijgt naast haar huidige bestaande vestigingen een webshop als online afzetkanaal. “Met de komst van e-commerce is het voor iedereen in Nederland vanaf dat moment mogelijk om in aanraking te komen met het merk en concept van Bauhaus. Wij zijn dan niet meer slechts in een aantal regio’s vertegenwoordigd, maar worden in één klap een landelijke speler”, aldus Bierlee. Het komende jaar krijgen Bierlee met zijn team de taak om de webshop van Bauhaus Nederland neer te zetten.

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief