‘Er is niets dat wij móéten kopen’

‘Er is niets dat wij móéten kopen’

“Action is een ‘old school retailer’”, zegt Ronald van der Mark. De laatste jaren groeide de keten met 20% per jaar tot een omzet van € 873 mln in 2012. Maar het recept is al twintig jaar hetzelfde. “We bieden een buitengewone winkelbeleving, extreem lage prijzen en een wisselend assortiment.

Qua organisatie begint het bij Action met een heel scherpe inkoop en een centrale supply-chain, grootschalig en heel efficiënt voor dagelijkse levering in alle winkels. De formule kan op allerlei locaties werken en voor vestigingen van allerlei omvang op B- en C-locaties van 600 tot 1.200 m2. Bovendien werkt de formule ook in andere landen zonder aanpassingen.

Prijsperceptie troef
“Aan klantzijde is prijsperceptie de sleutel van het succes”, aldus Van der Mark. “Daarop scoren we het beste van alle retailers, na Lidl en Aldi en we doen alles om die prijsperceptie te borgen.” Hij noemt een voorbeeld van een

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief