Blog

Koppig

Toegegeven; de rare situatie van vandaag lag deels aan mezelf maar ik heb voldoende rechtvaardigingen om me toch niet schuldig te voelen. Aan de orde is de (bijna) dagelijkse bezorging door PostNL waaronder een fraaie fullcolour catalogus van een waterpretgroothandel in het noorden van het land. Vanuit onze winkel hebben we daar wel eens goederen besteld en sindsdien krijgen we elk jaar hun overzichtelijke magazine toegestuurd.

Retourstromen zijn nachtmerrie voor iedere retailer

Van elke tien online bestelde producten gaan er één tot twee ‘gratis’ retour. Maar ‘gratis’ is het natuurlijk helemaal niet. Een product dat de consument terugstuurt, kost een retailer al snel 10 tot 15 euro. Hoe verminder je retourstromen? Dat zit ‘m eigenlijk in iets vanzelfsprekends: het online kunnen tonen van betrouwbare productinformatie.

Echt Hema?

Afgaande op berichtgeving in diverse media is het behoorlijk mis met die eenheid omdat het warenhuis gaat werken met twee loontabellen. Naar verluid is er geen reden tot zorg voor bestaande medewerkers maar is een lager salarispeil geïntroduceerd voor nieuwe medewerkers. Onwettig zal het niet zijn. Opmerkelijk wel. Zo niet bedenkelijk.

Met beleid

Op de kroonlijst van de smalle overkapping pronkt het vertrouwde zwart-gele logo met de charmante rode verfstreek. Een bouwmarkt met een bescheiden entree in een bescheiden pand. Solide hardhouten deuren, vermoedelijk gemaakt en afgehangen door plaatselijke vaklui. Na een paar bezoeken spreek je de verkoopmedewerkers ongetwijfeld met hun voornaam aan. Vertrouwd, degelijk en dichtbij, zo’n uitstraling.

Pagina's

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief