close-ups

“Dé fabriek van tuingereedschap”

In Nederland is De Wit vooral bekend van de schoffels en de stootijzers. Als ambachtelijke smederij. Maar als je tegenwoordig in Kornhorn gaat kijken, zie je het traditionele ambacht hand in hand met moderne productietechnieken als robots, lasersnijmachines en volautomatische lakstraten. Massaproductie van kwaliteitsgereedschap, voor heel veel internationale klanten. Maar ook in Nederland liggen er nog heel veel
kansen. “Voor zaken met verstand van zaken.”

Hoe bevalt de samenwerking met Bison?

Afgelopen jaar vierde Bison het 80-jarig bestaan. Daarin ontwikkelden ze succesvolle producten op het gebied van lijm en kitten, zoals de bekende Bison Houtlijm, Bison Montagekit, Bison Poly Max, Bison Secondelijm en vele andere productgroepen. MIX vroeg aan vier dealers hoe zij de samenwerking met Bison ervaren.

Varo pakt door met succesvol Dual Power

De introductie van meer dan tien nieuwe machines in 2019 is misschien wel het meest overtuigende bewijs van het succes van Dual Power. Dit batterijplatform biedt klussers in en rondom het huis een uitgebreid assortiment snoerloos Powerplus gereedschap. Net als eerder in België, is er ook in Nederland een grote belangstelling voor snoerloze machines. Het concept slaat aan en Varo wil in de groeiende behoefte aan snoerloze powertools blijven voorzien.

“Wow, daar ben ik goed geholpen”

Met een uitgedokterd concept schildersgereedschappen helpt Anza Verimex speciaalzaken, breedpakketzaken en service-bouwmarkten de potentie in de verfmarkt te verzilveren. “De juiste verf kunnen consumenten vaak nog wel kiezen, maar op verfgereedschap gaat het vaak fout. Keuzestress en verkeerde producten. Met ons vernieuwde SAM-concept voorkom je dat en maak je het verschil.”

“Ik wil mijn klanten in het dorp houden”

De retailexperts van Marshoek brachten MIX naar het Groningse Noordbroek. Daar ging Marnix van den Brink, bedrijfseconomisch adviseur van
Marshoek, in gesprek met Spar-ondernemer Martin Kroon. Zij spraken over ondernemerschap, onderscheid door service, een top-60 van DHZ-artikelen in een supermarkt en de ondernemer als beeld-houwer.

“Wij willen de kers op de taart zijn”

Ondernemen met een visie. Dat is waarin Anis Jadib gelooft. Daarbij telt niet alleen de visie van de directeur van Posmark zelf. “Een onderneming mag nooit afhankelijk zijn van één persoon. Wij hebben momenteel 34 mensen aan het werk en die hebben allemaal een visie op het bedrijf waarin ze werken. Door ze actief mee te laten denken en verantwoordelijkheid te geven, creëren we bezieling. En alleen met bezieling kun je succesvol zijn.”

Marktleider blijft innoveren

Als marktleider in tuinverzorging blijft Gardena innoveren. Het herkenbare merk introduceerde dit jaar maar liefst 73 nieuwe producten. “Jaarlijks introduceren we tal van nieuwe of gerestylede producten. Het is geen doel op zich om zoveel innovaties op de markt te brengen, maar we werken continu aan onze productenrange en spelen in op nieuwe markten en de behoefte van de consument.”

Pagina's

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief