Al meer dan 120 jaar produceert DeWit gereedschappen. Het duurzame tuingereedschap gaat decennialang mee en wordt zowel door profs als door tuinliefhebbers gebruikt.
Gardena is er voor de gepassioneerde liefhebbers. De toonaangevende fabrikant presenteert voor het seizoen 2020 veel productnieuws en slimme innovaties. “We werken continu aan onze productrange, waarbij we inspelen op nieuwe markten en de behoefte van de consument.”
Na FloorDesign voor betonlook-vloeren komt Forbo Eurocol nu ook met WallDesign voor decoratieve wandafwerking. Een kwaliteitsproduct in een compleet concept dat de consument supergemakkelijk zelf kan aanbrengen. “De vraag is er. Nu zijn de producten er ook. Je stapt er zó een heel nieuwe markt mee in als retailer.”
OAF produceert en levert verven, beitsen, coatings, vloeibare dakproducten en lijmen en kitten. Tot voor kort gebeurde dit onder de labels OAF en OAF PRO en sinds kort ook onder het nieuwe label Afinol. “Mooie, innovatieve en duurzame verfproducten met een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding.”
EGLO Verlichting is al jaren Europa’s grootste in armaturen en gaat ook tot de groten behoren als het om lichtbronnen gaat. “Onze kracht? We hebben een bijzonder breed en diep assortiment met een voor de retailer optimale schappresentatie”, zegt Paul Nagelkerken, managing director van EGLO. “Met bovendien het hoogste rendement per meter.”
Naar aanleiding van het wereldwijde trendonderzoek ColourFutures van AkzoNobel is Tranquil Dawn tot de Kleur van het Jaar 2020 uitgeroepen. Het onderzoek toont dat we zoeken naar het antwoord op de vraag ‘Wat maakt ons menselijk?’. Alledaagse zaken worden opnieuw bekeken en de horizon wordt verbreed. De ontwakende horizon is een inspiratiebron geweest voor het kiezen van de kleur Tranquil Dawn.
Marktleider in de Benelux voor verfkwasten en schildersgereedschappen. Dat ben je niet zomaar. Daarvoor investeert Anza Verimex fors in marktonderzoek, waarbij ze opgedane inzichten vertalen in het recent geïntroduceerde SAM-concept. Op maximaal 7 meter wandstelling presenteren ze een uitgekiend assortiment schildersgereedschappen. Doel: een hogere omloopsnelheid.
Calex introduceert vijf nieuwe productfamilies binnen haar brede assortiment decoratieve verlichting. Een uitbreiding waarmee de specialist in decoratieve lampen haar positie als A-merk verder wil versterken. Bovendien maakt het Rotterdamse Calex het assortiment smart. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met Tuya.
“Groeien in het aantal winkels? Dat is niet ons hoofddoel. We gaan voor kwaliteit en een toekomstbestendige formule. Belangrijker is dat wij zijn waar de consument is en dat we door middel van data nog beter in kunnen spelen op de behoefte van een consument. Ook willen we nog meer uit partnerships halen.”
Met een compact en toch compleet gamma biedt HPX zelfklevende schilderstapes. Al meer dan 15 jaar richt het Belgische bedrijf zich op de vakman, de schilder en de betere doe-het-zelver. “We bieden alles om een complete schilderklus af te werken.”