close-ups

Varo pakt door met succesvol Dual Power

De introductie van meer dan tien nieuwe machines in 2019 is misschien wel het meest overtuigende bewijs van het succes van Dual Power. Dit batterijplatform biedt klussers in en rondom het huis een uitgebreid assortiment snoerloos Powerplus gereedschap. Net als eerder in België, is er ook in Nederland een grote belangstelling voor snoerloze machines. Het concept slaat aan en Varo wil in de groeiende behoefte aan snoerloze powertools blijven voorzien.

“Wow, daar ben ik goed geholpen”

Met een uitgedokterd concept schildersgereedschappen helpt Anza Verimex speciaalzaken, breedpakketzaken en service-bouwmarkten de potentie in de verfmarkt te verzilveren. “De juiste verf kunnen consumenten vaak nog wel kiezen, maar op verfgereedschap gaat het vaak fout. Keuzestress en verkeerde producten. Met ons vernieuwde SAM-concept voorkom je dat en maak je het verschil.”

“Ik wil mijn klanten in het dorp houden”

De retailexperts van Marshoek brachten MIX naar het Groningse Noordbroek. Daar ging Marnix van den Brink, bedrijfseconomisch adviseur van
Marshoek, in gesprek met Spar-ondernemer Martin Kroon. Zij spraken over ondernemerschap, onderscheid door service, een top-60 van DHZ-artikelen in een supermarkt en de ondernemer als beeld-houwer.

“Wij willen de kers op de taart zijn”

Ondernemen met een visie. Dat is waarin Anis Jadib gelooft. Daarbij telt niet alleen de visie van de directeur van Posmark zelf. “Een onderneming mag nooit afhankelijk zijn van één persoon. Wij hebben momenteel 34 mensen aan het werk en die hebben allemaal een visie op het bedrijf waarin ze werken. Door ze actief mee te laten denken en verantwoordelijkheid te geven, creëren we bezieling. En alleen met bezieling kun je succesvol zijn.”

Marktleider blijft innoveren

Als marktleider in tuinverzorging blijft Gardena innoveren. Het herkenbare merk introduceerde dit jaar maar liefst 73 nieuwe producten. “Jaarlijks introduceren we tal van nieuwe of gerestylede producten. Het is geen doel op zich om zoveel innovaties op de markt te brengen, maar we werken continu aan onze productenrange en spelen in op nieuwe markten en de behoefte van de consument.”

Bison Cleaning: compact, compleet en competitief

Een marktkans zien en hem binnen no-time pakken. Dat speelde Bison klaar met het nieuwe cleaning-concept. Van idee tot een meterconcept van hardkopers in zes maanden tijd. “Ons concept is compact, compleet en competitief”, klinkt het. “Waarom zou je nog in zes meter van ontelbare varianten investeren als je met onze meter 80% van alle consumentenproblemen kunt oplossen?” Bison betrok een groothandel en een retailer bij de ontwikkeling en wil in selectieve samenwerking met meerdere partners de markt bestormen.

Eerste kwalitatieve houtvuller voor de doe-het-zelver

Bij houtreparatie wordt de DHZ-markt gedomineerd door slechts enkele merken. Maar die tijd is voorbij. Althans, als het aan Repair Care Home ligt. Dit dochterbedrijf van Repair Care, producent van producten voor houtreparatie voor de professionele markt, lanceert met Eazyfix een nieuwe productlijn speciaal voor de doe-het-zelver. 

“Klant enthousiast maken door het zelf ook te zijn”

Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten. “We zijn destijds gewoon te snel geweest met de introductie van onze Krachtig Krijtverf. Hoewel we dat razendsnel hebben goedgemaakt, gaat zo’n incident wel ten koste van je goede naam”, zegt Mimi Hus. Met een breed productenpallet is CéPé-
Producten inmiddels weer helemaal terug.

Pagina's

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief