Karwei ziet Kwantum en LeenBakker door groeispurt gaan

Karwei ziet Kwantum en LeenBakker door groeispurt gaan

Het segment met retailers die actueel wonen combineren met een aantrekkelijke prijs zit volop in ontwikkeling. Vanuit DHZ-gelederen kwam Karwei in het najaar van 2016 het segment binnen met zijn Q-concept, dat traditionele klusoplossingen, maar ook wooninspiratie biedt. Ondertussen hebben Kwantum en LeenBakker nieuwe conceptstores geopend, die als criterium gelden voor de volgende generatie woonbeleving. Is dat de voorbode van een nieuwe onstuimigheid in dit segment?

Niet alleen de winkelformules zelf gaan door een transitie heen. Want aan de basis ervan ligt tevens een wending in de smaakvoorkeur van consumenten. Werd er vroeger jaren gespaard om het interieur een metamorfose te geven, nu wordt de inrichting veel meer gefragmenteerd bij de tijd gebracht. Bovendien waren interieurtrends in voorgaande decennia sterk richtingbepalend voor de keuze die werd gemaakt.

Trends bepaald
Of moet je zeggen: voorgeschreven? Zeker gedurende de tweede helft van de vorige eeuw. De jaren zeventig werden hoofdzakelijk bepaald door bonte kleuren, geometrische patronen en bloemenprint. In de jaren tachtig kozen we massaal voor een

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief