Medewerker bepaalt meerwaarde winkel

Medewerker bepaalt meerwaarde winkel

Winkelpersoneel. Er zijn boekenkasten over volgeschreven. En hoewel elke publicatie een nieuwe draai geeft aan de betekenis van medewerkers, bestaat er net zo goed een generieke aanname. Medewerkers kunnen een winkel maken of breken. Wat zijn de actuele opvattingen en hoe denken Praxis en Karwei daar over?

Eerst even de algemene trends in retail. We hoeven niet ver terug voor de meest recente observatie. Eind september heeft Axi Retail Solutions, die onder andere omnichannel-oplossingen aanbiedt, een onderzoek uitgevoerd in samenwerking met retailonderzoeksbureau Q&A. Wat blijkt? Een derde (35%) van alle winkel­bezoekers keert terug naar huis zonder aankoop. Misgrijpen omdat een artikel niet op voorraad is, komt regelmatig voor, maar ook het niet of slecht geholpen worden door personeel is een bron van ergernis. Bijna de helft van winkelmedewerkers houdt zich niet bezig met de klant, maar met het

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief