Minder volume, zelfde prijs

Minder volume, zelfde prijs

Als je de ontwikkelingen in witte muurverf ziet, zie je vijf dingen: een dalend volume, een stabiele prijs, minder prijsverschil tussen A-merken en huismerken, een groeiend omzet-aandeel voor de A-merken, en jaar na jaar steeds ietsje minder wit. Dat blijkt uit GfK-cijfers over de verfverkopen in bouwmarkten.

De verfplas. Wat doet die? Dat is de vraag die insiders in VBS bezighoudt. Ondanks de aandacht voor kleuren en mode is de witte muurverfplas nog steeds cruciaal.

Daarom vroegen we GfK om een analyse van die liters. Helaas zijn de cijfers alleen van bouwmarkten – DIY Superstores noemt GfK ze – maar ze geven een helder beeld van de ontwikkelingen.

Prijs stabiel

Het leek er in 2015 even op dat het verschil tussen A-merken en private labels zou verdwijnen (grafiek 1). De prijs

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief