Retail nog niet klaar voor next level shopexperience

Retail nog niet klaar voor next level shopexperience

De retailtechnologiebeurs Eurocis in Düsseldorf, die dit jaar duurde van 19 t/m 21 februari, laat zien dat ICT-aanbieders klaar zijn om de shopper van morgen optimaal te servicen. Het is maar de vraag of retailers diezelfde ambitie onderschrijven.

Leveranciers demonstreren dat ze van wanten weten als het gaat om het inspelen op de next generation shopperexperience. ICT-tools krijgen steeds meer invloed op fenomenen als klant­beleving, convenience, transparantie of sales promotion. Afgezien van de vraag of die kansen worden opgepikt door retail, wat viel er eigenlijk te zien?

Frictionless
Helemaal van nu zijn de kassaloze concepten, die vooral in de foodhoek werden aangewakkerd door de opening van de eerste Amazon Go-winkel. Dat gebeurde alweer ruim twee jaar terug, op het hoofdkantoor Seattle, terwijl die eerste vestiging ook navolging kreeg met stores voor publiek. Opvallend daarbij is vooral het

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief