Vinden van juiste oplossing blijft uitdaging

Vinden van juiste oplossing blijft uitdaging

De meeste kit- en lijmklussen zijn prima te tackelen met een generieke oplossing, terwijl daarnaast minder frequent wordt gekozen voor een specialty. Het blijft daarbij een uitdaging om de klant zodanig door het aanbod te navigeren dat hij een keuze maakt voor de juiste koker. Ondernemers zijn blij dat er wordt nagedacht over de indeling van de categorie, hoewel het ei van Columbus misschien nog even op zich laat wachten.

Het grootste verschil tussen de supermarkt- en bouwmarktklant is misschien wel de oefenfrequentie. De supermarktklant komt een paar keer per week, misschien wel dagelijks, over de vloer bij zijn favoriete winkel, terwijl dat bij de aankoop van klusproducten een stuk lager ligt. Op moment dat een minder ervaren bouwmarktbezoeker in contact komt met kit- en lijmenaanbod van vele meters, dan valt te begrijpen dat die zich enigszins hulpeloos voelt. “Als shopper zou je ook visueel in één keer de juiste oplossing moeten vinden”, heeft Steven Fitsch, Marketing Manager BNL van Bolton Adhesives, recent gezegd in marketingvakblad MarketingTribune.
Hij vindt

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief